håper du koser deg her inne hos meg


torsdag 7. oktober 2010

Jeg fant, jeg fant...


..ikke en gammel skosåle som Askeladden, men en flott vekt!!
Og hvor fant jeg den?? Jo, innerst i skapet mitt!!
Jada, jeg har full oversikt altså hehe;)



"Næmmen, står du der du da" sier jeg, "i alle dager, du skal opp og frem"!!


Og slik ble det:)

Vekta står igjen etter svigermor, hun og svigerfar eide huset før oss
for de som ikke vet det!! De har flytta i leilighet og plassen der er mindre;
noe som er fint for meg for da ble det igjen mange deilige gjenstander til meg;)



Høyang kanna/mugga er også noe som ble igjen her hos meg, lovely:)


Et norgesglass (off course;) med gamle sandkakeformer fra min kjære mor,
og gammelt kjøkkenredskap + durance duftlys får lov å veie seg en stund;)
Syns det ble dekorativt jeg; jeg simpelten elsker å dra frem "gammalt tral"
å la det pryde hjemmet mitt!!
Historie i hver en krok;)


Jeg pleier å si til samboeren min at jeg er født for seint..;)
Jeg skulle gjerne ha levd for 100 år siden!! (Selv om det var nok harde tider ja..)

Jaja, så sånn er det!

Jeg vil TAKKE for alle flotte kommentarer og
ønske nye følgere

lig velkommen, jeg blir så glad:)


Ønsker alle en flotters dag:)

Klemmer fra




13 kommentarer:

  1. Heisann!!Kjempe fine ting,som gjorde seg fremme i dagens lys..Kan ikke la slike fine ting være gjemt i skapet,helt enig!!!Takk for hyggelige kommentarer inne hos meg setter utrolig stor pris på det..du får sette i gang med flere barn ingenting å vente på he he:)Klem Linda:)Ha en flott torsdag!!

    SvarSlett
  2. Oi tenk å finne slikt i skapet :) Skikkelig lekkert vart det:)

    Ha ein fin dag!

    Klem Anita

    SvarSlett
  3. Å, sånn vekt husker jeg godt mine besteforeldre hadde i barndommen min - så koselig å finne frem til sånne gamle, fine ting igjen :)
    Takk for koselig hilsen hos meg igjen!
    Ha en fin dag :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  4. Hei og hopp :)

    Disse vektene er sååå fine..Har et par selv, har vel det man kan kalle "vekt-mani"...hahaha..

    sv: Ja, puten er sydd selv, den oppå stolen mener du? Har sydd den svære som ligger på gulvet også.

    Elsker å skape ting av gamle retro-stoffer :)

    Go'klem

    SvarSlett
  5. Fina grejer du har tagit fram...
    Jag skulle också vilja tagit mej en titt på 1800-talet. Finns det ingen tidsmaskin ...eller ska vi bygga en ?
    Kram

    SvarSlett
  6. Så mye fint du har her, nei kan ikke gjemme sånt!♥
    Men jeg kjenner igjen det å "glemme" hva man har hi hi, godt man tar det frem i lyset igjen, Flotte ting ,)
    Takk for koselige ord hos meg ,)
    La meg til hos deg♥
    Nyt av kvelden ;)
    Klem fra meg, Anki

    SvarSlett
  7. sv: Male den???
    Er du gææær'n
    *ler*

    Leste du ikke at jeg elsket den??
    Akkurat som den er*smiiil*

    Takk for søte ord :)

    Klemklem

    SvarSlett
  8. Herlige ting! Fantastisk når slikt pjus som vi er så glad i har sjel og en historie å fortelle!
    Vekten er jo helskjønn :))

    SvarSlett
  9. Hei Jeanette! SÅ koselig blogg du har og takk for hyggelig hilsen hos meg! Det var fint, for da fant jeg frem til deg ;) Har lagt meg til som følger og lagt bloggen din ut hos meg. Ønsker deg en strålende helg! Klem fra Gry

    SvarSlett
  10. Heisann :)
    Så mye fint du har satt sammen der - det var virkelig kjempekoslig!!!!! Blir nok ekstra koslig når du tenner det lyet!Synes å huske et sånt litermål fra banrdommen...spørs om jeg må ut til mamsen og snike litt i skapene???? Jeg liker også det gamle med en sjel og historie:)
    Ser du har en del linker på give-away´er her på siden...om du liker å prøve lykken har jeg en som går frem til 15.okt...hiv deg med om du vil :)
    tove:)

    SvarSlett
  11. Hei skjønne fantastiske deg:)

    Tusen takk for en fantastisk koselig hilsen! Jeg skal lese den for Katrine, så snart hun våkner! Hun har endelig klart å sove litt:)

    Her var det mange innlegg vi ikke hadde sett! Vekten var helt NYDELIG! Som alt annet du har:) Vi elsker det:)

    Klem:)

    SvarSlett
  12. Hei på deg.

    Så masse fine ting da. Lekkert!!! ;o)

    Takk for koselig kommentar hos meg. Nei den lykten har jeg ike kjøpt på Kremmerhuset( har de sånne der assa? Har kjøpt de på en butikk som heter Frøken Fryd på Sliu i Østfold. De har masse fint. ;o)

    Ønsker deg en knall helg.
    Klem Simonen ;o)

    SvarSlett
  13. Hei!
    Har vert inne å tittet litt på bloggen din. Mye spennende å se og fin inspirasjon. Har maken vekt til din :-)

    God helg!
    Hilsen Heidi

    SvarSlett

♥ Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor etter deg ♥