håper du koser deg her inne hos meg


mandag 11. oktober 2010

"SkrotLars" slår til igjen..;)


I går ble jeg med moder´n til bruktbutikken en tur,
åååh det var trevelig skal jeg si dere!!!
En nydelig høstdag i et gammelt butikklokalet med gammel musikk svømmende ut av høytaleren, og "skrot" overalt!!
Selvfølgelig fant jeg noe som skulle være med meg hjem..:)


Her ser dere en gammel bakstefjøl/skuff eller hva jeg skal kalle den,
jeg syns den var vidunderlig gammel og flott, så den skal få ligge på kjøkkenbenken med no stæsj på (etter at den er skrubbet med grønnsåpe off course;),
og så skal den dras frem når "bakeånden" banker på døra hehe;)


Oppå "fjøla" ser dere et trefat med violmotiv og en gammel skinnveske som lukter, jeg holdt på å si, gammal ku!!! Men o lykke så glad jeg ble da jeg fant den veska i solid skinn!!
Den må også vaskes litt og smøres med f.eks bivoks og vips så har jeg norges tøffeste veske;)
Bakstefjøla kostet meg en 50-lapp, det samme med veska, mens trefatet kostet 20 kr.
Kupp!!


Se på den da!!



Fatet var ment for å henge på veggen men her i huset skal det pryde et gammelt stuebord:)



Pip, pip.. Flotte gamle kyllinger som skal feire Påske sammen med oss i årene fremover:)
Syns de var så søte, gamle og krakkelerte..


Og sist men ikke minst; en hønsenettingbestikkkurv!!
Denne måtte jeg selvfølgelig ha:) Vet ikke helt, men tror den blir plassert i bakstefjøla mi på kjøkkenbenken med litt ymse i, vi får se!!



Jeg er i allefall storfornøyd med gårsdagens fangst!!
Nå skal jeg ut å rusle en tur i vakker sol, før det blir skrubbing og stæsjing;)

Ønsker alle som svinger innom en fortreffelig høstdag:)

Mange klemmer fra "SkrotLars";)

16 kommentarer:

  1. WOW!! Så mye fint!! Det er jo sånne ting vi elsker:) Så heldig du er:)

    Klem:)

    SvarSlett
  2. Så fine ting du fant deg søs! Visste det blei no kupp på deg nå også,
    hehe ;-)
    Nå har jammen i meg lillesøstra di begynt med blogg også, er ikke ferdig enda da.. Satt oppe til langt på natt, blogg addict?? ;-) Men så langt så har jeg dreisen på detta. Den heter Min Lille Hule :-) Skal sende deg link når jeg har fått ordna litt mer!

    Håper du koser deg med blogging, sjokolade og te :-)
    Glad i deg!

    SvarSlett
  3. Så moro å finne så fine "nye" gamle ting til en billig penge :)

    SvarSlett
  4. Det var flotte ting du drog heim. Skinnveska liknar til forveskling ei eg drog rundt på 80-talet :) Fiolane var vakre som få!

    Klem!

    SvarSlett
  5. OOOO! Den veska!!!:O Sååå fin!!!
    Jeg har gjort en del veskefunn selv på bruktbutikker og loppiser, og det er supergøy!
    Hjelper å henge de ute til lufting en natt eller to, under tak.
    Veldig fine ting du har funnet deg!

    Klem fra Janniche, Duse Pasteller:)

    SvarSlett
  6. Hei gjen kjære søster :)) Så supre bruktfunn!! Elsker kyllingene og kurven - heldiggris :)) Og takk for gratulesjoner, er temmelig spendt på hvlken bilder og slikt de plukker ut! Go´klem

    SvarSlett
  7. Takk! Da må jeg sjekke Rice nærmere!!

    SvarSlett
  8. INGENTING er som ein innbringande tur på Bruktbutikken. Myykje fint du har funne deg! Den veska var superfin!:))
    Ha ein fin kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  9. Så fin blogg du har! :) Den veska var utrolig tøff.. Kjempe stilig!

    Ha en god kveld :)

    - Ellen

    SvarSlett
  10. Hei!

    Takk for koselig melding inne hos meg :) Servise heter ARABIA og er laget i Finland!
    Artige lopper du har fått tak i :) Kos deg med de!

    Vi blogges :)

    Klem Anette :)

    SvarSlett
  11. God kveld Jeanette ! ♥

    For noen herlige skatter du har funnet, heldige deg ! :) Vesken er bare helt utrolig fin, og fatet var vakkert syntes jeg. ♥ Og kurven av hønsenetting kan jo brukes til det meste, hihi... ;)

    Takk for gode ord, de varmer. ♥

    Ønsker deg en fin kveld videre ! :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  12. Hei! Tusen takk for kjempehyggelig kommentar hos meg! Blir så glad for sånt :)

    Så utrolig mye fint du fant i den bruktbutikken! Vesken og de små kyllingene er mine favoritter!
    Jeg vil såklart fortsette å følge deg også!

    Ha en god kveld!

    SvarSlett
  13. Hei på deg søte du. ;o)
    Så mange fine skatter da! Heldige du. Jeg har så lyst å ta meg tid til en loppis og bruktbutikkrunde jeg også, men den tiden ja. Nå skal jeg jo snart til Frankrike da, så kan vel ikke klage akkurat. Der er det mye mere spennende enn her. hihi

    Ha en god natt.

    Klem Simone ;o)

    SvarSlett
  14. Hei:)

    Jeg fant din blogg hos de fantastiske tvillingene Gammel stil:) Også ser jeg at du også er tvilling! Her var det mye fint:) Jeg legger meg til som følger både hos deg og søsteren din:) Jeg fikk meg nettopp blogg, så synes det er veldig skummelt.. Har ikke blogget så mye om interiør enda, bare sykdommen min og naturbilder:) Gleder meg til å følge deg videre:)

    Klem fra C:)

    SvarSlett
  15. Så morro med slike funn!! ;)

    Kjempemasse lekkert! Ingenting er jo finere enn bruktfunn ;))

    Ha en flott dag!
    Klem

    SvarSlett
  16. Så masse fint du har funnet! Heldige du:)
    Håper jeg en dag finner en slik bruktbutikk med masse "skrot" heromkring også;)

    Ha en fantastisk helg!
    Klem♥

    SvarSlett

♥ Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor etter deg ♥