håper du koser deg her inne hos meg


lørdag 9. oktober 2010

Rett & slett HERLIG:)



I går spiste vi middag hos mutter & fatter, kjempekoselig:)

I den anledning så dro jeg nok en gang frem min orange & brune Kenwood mixmasterfra 70-tallet som jeg har fått av mamsen min:) (tror jeg har lagt ut bilde av den tidligere..:)
Ja den er for mange stygg, men jeg elsker den:) og den gjør det jeg vil den skal gjøre;)
Jeg skulle lage bærpai, namnam, nydelig!!
Med selvplukkede bringebær (både rød & gule) og blåbær satte jeg og Emil i gang:)

Oppskrift på den herlige bærpaien finner du lenger ned på siden:)



Emil ville gjerne spise opp hele deigen hehe;)






PAIDEIG:

150 g mykt smør/margarin
1 dl sukker
1 egg
1,5 dl kokos
2 dl hvetemel
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker

Smør & sukker røres/piskes hvitt, egget røres inn,
bland de tørre ingrediensene og rør de inn.
Deigen bres ut i en godt smurt paiform.

BÆRBLANDING:

ca 3 dl blåbær
ca 3 dl bringebær
(annen bær eller evt rabarbra kan brukes!!)
1 ss potetmel
1 dl sukker

Hell bærene over paibunn, bland sukker & potetmel og drøss over.
Paien stekes nederst i ovnen på 200 grader i ca 30 minutter.
Serveres lunken med is eller pisket krem:)


Velbekomme, håper det smaker!!

Et varmt velkommen til nye følgere & takk for alle koselige kommentarer,
det varmer mer enn kaffe & Baylis;)

Jeg ønsker alle som stikker nesa innom en god start på atter en ny uke:)
Håper helga har vært god mot dere:)

I morgen skal jeg vise dere noen flotte ting jeg kjøpte på bruktbutikken i dag!!


Bamseklem fra





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

♥ Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor etter deg ♥